Effektiv lytting til ansatte

Enten du gjennomfører en årlig ansattundersøkelse om engasjement, utforsker nye lyttemetoder eller prøver å forstå data fra kontinuerlige lyttesystemer, har Mercer ekspertisen som trengs for å veilede deg.

Utfordringer

  • Vi strever med å omfavne fleksibelt arbeid.
  • Vi er usikre på investeringene og målene som trengs for å få ny kompetanse for fremtiden.
  • Organisasjonen vår har for tiden begrenset fokus på ansattes velvære, mangfold, likhet og inkludering.
  • Digitalt samarbeid er langt fra optimalisert.

Er dine manglende evner til å lytte til ansatte noe som skaper en rift?

61 %

av ansatte sier at deres selskaper sikrer likhet i avgjørelser om lønn/forfremmelser.

34 %

av ansatte tror at AI og automatisering vil erstatte dem i løpet av de neste tre årene.

63 %

av arbeidere er for tiden utsatt for utbrenthet.

63 %

av ansatte sier at organisasjonene deres ikke balanserer empati og økonomi når de tar avgjørelser.

Hvordan Mercer kan hjelpe deg med å lytte til ansatte

Våre aktive lytteplattformer kan hjelpe deg med å finne personalinnsikt, bidra til bedre ytelse og legge til rette for endringer. Våre tjenester og programmer gir deg fleksibiliteten du trenger for å holde kontakten med dine ansatte, sammen med rikt innhold og data for benchmarking, sanntidsrapportering og analyse samt veiledet handlingsplanlegging. Du vil motta:

  • Sanntidsresultater
    Hold kontakten med sanntidsresultater fra undersøkelsen.
  • Analyse av trender på tvers av undersøkelser
    Sentraliserte data betyr at du kan utforske viktige personalproblemer på tvers av undersøkelsesadministrasjoner og -typer.
  • Hotspots og høydepunkter
    Intelligent rapportering analyserer og prioriterer betydelige trender, handlingspunkter og områder på tvers av organisasjonen for å fremheve styrker og muligheter.
  • Svar
    Gå gjennom dataene på alle nødvendige måter for å forstå hovedårsakene – filtrer, sorter, segmenter og gå dypt inn i resultatene fra undersøkelsen.

Vår tilnærming til lytting til ansatte

Vi samarbeider med deg om alt fra utforming av strategi til innsikt. Dette gjør vi:

Utforming og utvikling

Vi utvikler en strategi for lytting til ansatte for å oppfylle dine nåværende og fremtidige forretningsprioriteringer, ansattes behov og trender.

Utnytt og lytt

Vi utformer skreddersydde programmer for ansattundersøkelser for å hjelpe deg med å undersøke viktige emner og identifisere forskjeller i opplevelsene til arbeidsstyrken.

Organiser og implementer

Vi implementerer programmene våre for å innlemme de ulike elementene i landskapet du har for lytting til ansatte.

Koble til og endre

Vi gjennomfører omfattende analyser fra interne, eksterne og erfaringsrelaterte datakilder, og integrerer alt i et sentralt sensorsystem for ansattopplevelser for å utforme endringer.

Få personalinnsikt med skreddersydde lytteløsninger

Gå utover den årlige ansattundersøkelsen og berik lyttingen til ansatte med Mercers skreddersydde løsninger.
  • Digitale fokusgrupper
    Få innsikt fra folkene dine om en rekke emner gjennom skalerbare, åpne og interaktive dialoger.
  • Ansattundersøkelser
    Løsningene våre er utformet for å oppfylle behovene dine, fra programmer for engasjement blant bedriftsansatte til målrettede pulsundersøkelser.
  • Kontinuerlig lytting
    Finn ut mer om ansattopplevelsen med ad hoc-undersøkelser, din årlige sensus, gjentakende pulsundersøkelser og lytteprogrammer for «Øyeblikk som betyr noe» – alt optimalisert for fullt administrerte og selvbetjente plattformer.
  • Preferanseundersøkelser
    Forstå hva dine ansatte verdsetter – deres preferanser, prioriteringer og forventninger – for å skjerpe og personliggjøre medarbeiderløftet.
  • 360-graders tilbakemelding
    Opplev uanstrengt iverksetting drevet av dyp ekspertise. Praktisk innsikt fremhever veien fremover for individuell utvikling og gruppeutvikling.

Utform undersøkelsesplattformen for å gi størst mulig fordel for organisasjonen din

Samle alle de ulike lyttekildene for å levere lærerik innsikt.
Infografikk med fireveis rutenett for lytting til ansatte
Måling av hastesaker Dyp utforsking Skalerbar innsikt Måling av etablerte konsepter
Dette er problemer som er nye for oss og som er vanskelige å forstå. Vi trenger mer detaljerte data om sakens natur og hvordan den oppleves av folk. Mer tekstdrevet eller dypere analyse for å hjelpe oss med å forstå hvordan problemet ser ut og hvordan det oppstår. Undersøkelser for å hjelpe oss med å forstå utbredelsen av problemet vi måler, og når og hvor det skjer. Dette er problemer vi vet vi må overvåke og forbedre. Vi har en velutviklet systematikk og forståelse for hva vi leter etter.
Relaterte produkter for kjøp
    Relaterte løsninger
      Relatert innsikt