Hvorfor digitalisering øker i betydning

Rask digital transformasjon er en prioritet for organisasjoner over hele verden. Selskaper må ikke bare gjøre endringer i forretningsleveransen sin, men også skape en digital arbeidsopplevelse for de ansatte.

Dette har blitt fremskyndet av covid-19. Forventningene til ansatte endrer seg. To av fem arbeidstakere sier at det er mindre sannsynlig at de forlater selskapet hvis arbeidsgiveren deres fremmer eller sponser digitale helseløsninger. Derfor må HR-team utforme ansattopplevelser som passer for et fleksibelt, digitalt arbeidsmiljø.

Heldigvis har økt digitalisering ført til en eksplosjon innen digitale helse- og velværeprogrammer, som har blitt mer relevante og oppnådd betydelig trekkraft.

Imidlertid har praksiser for personledelse ikke holdt tritt med andre teknologiske utviklinger. Risikoer som involverer cybersikkerhet, tap av personopplysninger og systemforeldelse, økes på grunn av måten HR-data opprettholdes på, og hvordan fordeler og andre HR-programmer leveres.

HR- og fordelsteamene må finne måter å forene ansatte på i en felles ansattopplevelse, uansett hvor og hvordan de jobber.
Jamie Fitt

Mercer Marsh Benefits’ leder for digital vekst

Tilby en konsekvent digital opplevelse

Programmer for ansattgoder og teamene som leverer, administrerer og rapporterer om dem når har økt oppmerksomhet fra toppledelsen.

Viktigheten av å tilby en globalt konsekvent ansattopplevelse har også økt eksponentielt.

Ettersom arbeidsgivere ble tvunget til å bli mer enn bare leverandører av arbeid – men også av sosial tilknytning, emosjonell støtte og mental velvære – ble ansattgodene og systemene for å levere dem viktigere enn noensinne.

På et tidspunkt da selskapsinntekter stupte, kan det ha vært en forventning om at budsjettene ville bli kuttet. Men det motsatte var sant. Mer enn 70 % av organisasjonene økte forbruket som følge av pandemien.

Med denne økningen i synlighet og investering vil HR teamene være under grundigere kontroll, med press om å levere pålitelige datapunkter for å bevise at denne investeringen brukes klokt og gir konkret avkastning på investeringen (ROI).

For å gjøre dette må de konsolidere sine datakilder og fokusere på å styrke sine dataanalysefunksjoner.

Å sørge for at du har den rette digitale infrastrukturen, ansattgoder og partnere på plass for å møte morgendagens utfordringer, vil være den virkelige utfordringen etter pandemien for HR- og belønningsteam.

Ansattgodene i seg selv er bare en del av investeringen som må gjøres – hvordan de leveres er også viktig. I en verden hvor man jobber når som helst og hvor som helst, vil det være viktig med mer investering i leveranse av ansattgoder av forbrukerkvalitet.

På samme måte som covid-19 fremhever den viktige rollen ansattgoder har, fremhevet den også behovet for robust teknologi for å reagere på endringer og holde de ansatte engasjert.

HR-teknologi må holde tritt med de ansattes forventninger. I mange organisasjoner er det fortsatt frustrerende å finne ut hvordan man melder seg på og får tilgang til ansattgoder.

Gjør dette mindre frustrerende med digitale løsninger som gir ansatte enkel tilgang til velværeprogrammer og en intuitiv opplevelse med ansattgodene. Dette betyr at du kan engasjere deg med dine ansatte på en bedre måte og støtte dem i øyeblikk som betyr noe. Det gir deg også bedre kostnadssynlighet, oversikt og innsikt om bruk.

Kom i gang med digitaliseringsreisen

Fem spørsmål HR- og risikoansvarlige må stille seg for å sikre at retningslinjer og praksiser er relevante og effektive:

Er vi sikre på at risikoen for et brudd knyttet til HR-data er tilstrekkelig redusert?
Blir ansattes personopplysninger, som lønn eller avhengig informasjon, delt med tredjeparter ved hjelp av regneark? Er det en risiko du er komfortabel med?

Er HR-prosessene våre tilpasset ansattopplevelsen vi søker å skape?
81 % av arbeidsgiverne sa at det å oppnå en «globalt konsekvent ansattopplevelse» er en «høy prioritet», og viktigheten har økt fra år til år siden 2018.

Har vi modernisert helseprogrammene våre i lys av et raskt skiftende digitalt helseøkosystem?
Før pandemien sa 68 % av arbeidsgiverne at de sannsynligvis ville investere i digital helse i løpet av de neste fem årene. Interessen var sterkest blant arbeidsgivere innen høyteknologi, produksjon/bygging og finansielle tjenester/forsikring.

Hva er vår digitaliseringsstrategi?
Sørg for at du vet hvem som driver digitalisering i organisasjonen din, og hvilket bidrag som trengs fra HR og bedriftens risikostyringsteam for å lage en sammenhengende digital agenda.

Er vår ansattopplevelse for å administrere ansattgoder «forbrukergrad»?
Dessverre er innmelding og tilgang til fordeler fortsatt en frustrerende opplevelse for mange ansatte. I løpet av de neste årene vil terskelen heves enda mer. Som et minimum, selv om programmer er høyst fragmenterte, må arbeidsgivere bestemme hvilke digitale tilnærminger de har til programmer for helse, risikobeskyttelse og velvære, og deretter arbeide for kontinuerlig forbedring ved å levere en enklere, morsom og integrert opplevelse over tid.


Utfordringene organisasjoner står overfor i dag

75 %

av HR- og risikoansvarlige er enige om at økt digitalisering utgjør en alvorlig trussel mot virksomheten deres.

52 %

sier at cybersikkerhetsproblemer er sannsynlig, og 59 % sier at disse risikoene kan ha en katastrofal innvirkning.

76 %

av organisasjonene brukte som et resultat mer på HR-teknologi under pandemien.

En digital først-tilnærming til fordeler i en post-pandemisk verden

Organisasjoner, HR-team og ansattgodene de gir har blitt stresstestet gjentatte ganger i jobbverdenen vår, som er i stadig endring. Som et resultat av dette har ansattgodene og teknologien som brukes til å levere dem, steget høyere opp på bedriftens agenda. Få en grundig oversikt over effekten dette har hatt på fordeler og teknologitrender.

Hvordan Mercer Marsh Benefits kan hjelpe

Vi anerkjenner den viktige rollen digitale løsninger kan ha for å hjelpe arbeidsgivere med å ta belønnings- og fordelsstrategien deres til neste nivå. De riktige teknologiløsningene vil skape økt verdi ved hjelp av forbedret kommunikasjon og engasjement samt en bedre ansattopplevelse for å forbedre effektiviteter, analyser og risikostyring.

For å sikre at teknologien leverer de riktige resultatene og avkastning på investeringen for organisasjonen din, er våre markedsledende konsulenttjenester også her for å tilby spesialiststøtte og relevant innsikt.

Innovasjon er kjernen i den digitale strategien vår, og vi er forpliktet til å holde kundene våre i forkant av den pågående tekniske revolusjonen og datarevolusjonen.

  • Darwin

    Ta automatisering, brukeropplevelse og analyser til et helt nytt nivå.

    Med Darwin har du et system som integreres sømløst med verktøy du allerede bruker. Dette gir deg fleksibilitet, øker de ansattes engasjement, kontrollerer kostnader og reduserer risiko – alt fra én enkelt plattform.

  • Kommunikasjon med ansatte

    Det er like viktig å fortelle om fordelene med fordelsprogrammet til ansatte som å tilby disse fordelene i utgangspunktet.

    Ansatte kan kun se fordeler som en belønning hvis de vet om dem, aktivt deltar i utvalget og forstår verdien av dem.

  • Benefits You

    En pakke med digitale verktøy som er utformet for å hjelpe moderne bedrifter med å få mest mulig ut av ansattgodene deres. Uansett om du er en liten bedrift med drift i ett enkelt land eller et av verdens største multinasjonale selskaper, vil Benefits You møte deg der du er og gi deg verktøyene du trenger for å nå målene dine.

Relatert innsikt


    Demonstrer ditt engasjement for en digital tilnærming til ansattgoder

    Kontakt en Mercer Marsh Benefits-konsulent i dag