Intervjuserien New Shape of Work tar for seg utfordringene og usikkerheten koronaviruset medfører, med fokus på hvordan man kan gå over til en mer smidig arbeidsstyrke for fremtiden.

I denne episoden snakker vi med Moritz Kippenberger som er leder for HR-tjenester i BMW-gruppen om spørsmålet om hvordan HR trenger å radikalt forandre måten den opererer på hvis den skal overleve i etter-COVID-verdenen med nye forventninger om arbeid og arbeid. Dette er et veldig kritisk tema for mange av oss i dag når vi begynner å møte utsiktene til å øke inflasjonen, bekymringer om lavkonjunktur og et stramt arbeidsmarked. Behovet for å fokusere på medarbeideropplevelsen og sikre at jobbene vi har i dag er attraktive for det nåværende talentet vi har og det fremtidige talentet vi trenger.
Lytt og abonner

Interessante øyeblikk fra intervjuet:

  • Gi folk tid tilbake

    "Vi må være foran kurven. Bare å utføre tjenester slik vi gjør i dag, vil ikke føre til samme nivå av tilfredshet i fremtiden fordi folk vil ha forskjellige forventninger. Og det er også en stor mulighet for forretningssiden fordi vi kan gi folk tid til å fokusere på jobben sin."
  •  Fjern kompleksitet

    "HR kommer alltid til å være en kompleks organisasjon, men jeg tror ikke det er behov for å gi den kompleksiteten vi har i organisasjonen til den ansatte. Så vi må finne et nytt oppsett som tar all kompleksiteten bort fra den ansatte."
  • Skreddersy jobber til markedet

    "Det vi skal se er en sterk konkurranse i virksomheten på forskjellige modeller og hvordan de skal utvikle jobber. Så det er ikke så mye som kommer til å være rundt lønn og fordeler, men virkelig skape jobber som passer til markedet. Og jeg tror virkelig at det kommer til å være en sterk konkurranse for å være mest effektiv, men også for å få tilgang til de største talentene og anerkjenne de individuelle behovene til de ansatte og menneskene i arbeidsmarkedet."

Flere episoder i denne serien

    Relaterte løsninger
      Relatert innsikt
        Relaterte arrangementer