Intervjuserien New Shape of Work tar for seg utfordringene og usikkerheten i dagens forretningsmiljø med fokus på hvordan man kan gå over til en mer smidig arbeidsstyrke for fremtiden.

Ansatte har blitt skadet av hendelsene de siste to årene, og mange føler en form for fortvilelse, angst og en tapt følelse av tilhørighet. Mens veien fremover fortsatt virker steinete, kan arbeidsgivere gi mentale helsealternativer for å bidra til å dyrke en følelse av tilhørighet, oppmuntre til psykologisk sikkerhet og gi verktøy og opplæring for å hjelpe sliter med ansatte med å finne støtten de trenger.

I denne episoden deler Wolfgang Seidl, leder for helserådgivning på arbeidsplassen i Storbritannia og Europa for Mercer Marsh-fordeler, hvordan arbeidsgivere kan takle psykiske helseutfordringer gjennom fordeler og kultur for å oppmuntre ansatte til å ta med seg sitt beste selv på jobb. 

Lytt og abonner

Interessante øyeblikk fra intervjuet:

  • Risikorapport for personer

    "I vår People Risk-rapport fant vi at bare to av fem bedrifter mener at de har effektive systemer, miljøer og kommunikasjon på plass for å støtte en kultur av velvære. Så det første trinnet er å styrke det som allerede er tilgjengelig for ansatte bare gjennom EAPs, Employee Assistance Programs, de forsikrede fordelene og de uforsikrede fordelene som er der ute."
  • Psykiske helsefordeler

    "Vel gjennomtenkte psykiske helsemessige fordeler har en betydelig avkastning på investeringen. For eksempel fant vi med en global klient, som samstemmer leverandørene i deres psykiske helsemessige fordeler, i mental helse-banen der alle leverandører vet om hverandre og har gode henvisningsprotokoller på plass, kan resultatene være svært viktige."
  • Tilpasse formålet med enkeltpersoner og organisasjoner

    "Å tilpasse formålet med enkeltpersoner med organisasjonens overordnede formål er en mer kompleks og omsorgsfull prosess jeg vil si enn bare å bestemme et enkelt formål. Det krever psykologisk sikkerhet. En kultur der folk stoler på stemmen blir hørt, og hvor teamet er åpent for mellommenneskelig risikotaking og læring fra feil i stedet for å pusse dem under teppet. Denne typen kultur fører også til betydelige produktivitetsgevinster."
  • Organisasjoner som fokuserer på hva som driver og støtter ansatte

    "Vi trenger noe som jeg kaller en fornyelsessyklus, som er et konsept som består av flere pilarer som tar sikte på å hjelpe bedrifter med å støtte ansatte gjennom vanskelige tider. Og det forsterker ideen om at ansattes trivsel kan øke engasjement, motstandskraft og ytelse, og få ansatte til å føle at de hører hjemme ved å fokusere dypere på hva som driver og støtter dem."

     

Flere episoder i denne serien

    Relaterte løsninger
      Relatert innsikt
        Relaterte arrangementer