Intervjuserien New Shape of Work tar for seg utfordringene og usikkerheten koronaviruset medfører, og hvordan man kan gå over til en mer fleksibel arbeidsstyrke for fremtiden.

Å tilby kostnadseffektive fordelsplaner som beskytter og forbedrer helse krever optimalisering av kostnader samtidig som man opprettholder fokus på ansattes velvære. Dette intervjuet gir oss en diskusjon mellom Norman Dreger, partner og administrerende direktør i Mercer Tyskland, og Amy Laverock, Mercer Marsh Benefits Global Strategic Initiatives and Solutions Leader som diskuterer:

  • Rollen til fordelsprogrammer for ansatte spiller i å støtte de ansattes retensjon, engasjement og ansattes velvære.
  • Usikkerheten som COVID-19 har brakt til medisinske trendrater, og økt risiko for kostnadsbegrensning og ansattes helse.
  • De tre hovedstrategiene for kostnadsstyring av ansattes ytelser som balanserer kostnader og empati for å gi fordeler som er verdifulle for både ansatte og selskapet.
Lytt og abonner

Interessante øyeblikk fra intervjuet:

  • Medisinsk behandling haster

    "I 2021 vil vi fortsette å føle denne kostnadspresssmerten. Men vi kommer også til å se rebound i elektiv diagnostikk og behandlinger. Vi kommer til å se pågående COVID-bekymringer siden de langsiktige fysiske og psykiske helseeffektene på overlevende av COVID-19 fortsatt i stor grad er ukjente. Vi kommer til å se forsinkelser i omsorg som fører til dyrere og intensiv omsorg, så forsinkelser i diagnostisering av kreft, eller forverring av kroniske tilstander som diabetes, kommer til å kreve dyrere og intensiv omsorg."
  •  Identifisere markedsfaktorer for medisinsk behandling

    "For å balansere omsorg og kostnader, trenger arbeidsgivere virkelig å identifisere markedsfaktorene, sammen med leverandørens atferd, og de ansattes atferd som driver nyttekostnaden øker. Dette vil hjelpe arbeidsgivere med å virkelig utvikle kostnadsbegrensningsstrategier som fortsatt gir tilgang til kvalitetspleie, men også håndterer risiko."
  • Telemedisin og tilgjengelig pleie

    "Før pandemien kan du se i vår Health on Demand-forskning, tech kunnskapsrike arbeidere var virkelig frustrert over mangelen på digitale innebygd i helse- og velværeprogrammer. Pandemien har nettopp gjort dette til en enda større nødvendighet, og den har akselerert virtuell omsorg som telemedisin så vel som psykiske helseapplikasjoner."

Flere episoder i denne serien

    Relaterte løsninger
      Relatert innsikt
        Relaterte arrangementer